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Modelling of potential demand through GIS and distance decay function in Public Transport in Resistencia

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dc.contributor en-US
dc.contributor es-ES
dc.creator Cardozo, Osvaldo Daniel
dc.creator Da Silva, Cristian Javier
dc.date.accessioned 2016-10-04T22:22:58Z
dc.date.available 2016-10-04T22:22:58Z
dc.date.issued 2015-11-09
dc.identifier http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/rtt/article/view/1878
dc.identifier.uri http://repositorio.filo.uba.ar/handle/filodigital/2366
dc.description The levels of accessibility in public transportation are a critical element to evaluate and planning the service. Increase awareness of this situation can lead to substantial improvements in access opportunities by users, especially at local level, what is very difficult in the classical aggregate transport models. In this way, our model proposes to focus the analysis of the travel demand to transportation at the bus stop level, combining an intensive fieldwork to collect date and the use of GIS tools to calculate variables, such as reached distance for obtain a model demand. The aim of the paper is to analyse the volume of passengers that access to public transportation at each bus stop in Resistencia and the distances walked to them. This seeks to reconstruct the spatial behaviour of passengers at the local level through an empirical function, known as distance decay curve. en-US
dc.description Los niveles de accesibilidad en el transporte público son un elemento crítico para evaluar y planificar el servicio. Aumentar el conocimiento de esta situación puede aportar mejoras sustanciales en las oportunidades de acceso por parte de los usuarios, especialmente a nivel local, algo que en los clásicos modelos agregados de planificación del transporte resulta dificultoso. En este sentido, se propone centrar el análisis de la demanda de viajes en transporte público a nivel de paradas, combinando una importante tarea de campo para el relevamiento de datos y un fuerte apoyo que busca reconstruir el comportamiento espacial de los pasajeros a nivel local por medio de una función empírica, conocida como curva de distance decay. es-ES
dc.description.abstract Para acceder al Dossier utilice el link: http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/rtt/article/view/1878 es_AR
dc.format application/pdf
dc.language.iso es
dc.language.iso spa
dc.publisher Revista Transporte y Territorio es_AR
dc.relation http://revistascientificas.filo.uba.ar/index.php/rtt/article/view/1878/1764
dc.rights https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.source 1852-7175
dc.source Revista Transporte y Territorio; núm. 13 (2015): Estudios de movilidad cotidiana en la ciudad de Resistencia (Chaco, Argentina); 80-99 es-ES
dc.subject public transport en-US
dc.subject potential demand en-US
dc.subject GIS en-US
dc.subject distance decay en-US
dc.subject bus stop en-US
dc.subject transporte público es_AR
dc.subject demanda potencial es_AR
dc.subject SIG es_AR
dc.subject caída con la distancia es_AR
dc.subject paradas es_AR
dc.title Modelling of potential demand through GIS and distance decay function in Public Transport in Resistencia en-US
dc.title Funciones distance decay y Sistemas de Información Geográfica (SIG) para la estimación de demanda potencial en el Transporte Público de Resistencia (Chaco, Argentina) es_AR
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:ar-repo/semantics/artículo
dc.type info:eu-repo/semantics/article


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